Els inspectors reclamen un paper més actiu a les aules

foto9

Les notes de tots els alumnes escolaritzats en la xarxa pública, els resultats de les proves diagnòstiques, a més d’altres indicadors d’estudiants, centres i docents. Les dades estan a disposició dels inspectors d’Educació, que demanen a Ensenyament un paper més actiu en la lluita contra el fracàs escolar. “La inspecció ha de fer alguna cosa més que la mitjana de tots aquests números”, diu la presidenta de l’Associació d’Inspectors d’Educació de Catalunya (AIEC), Neus Ollé.

Les nombroses dades que recull la inspecció es completen amb el coneixement personal dels centres. Tot plegat permetria fer una anàlisi “al detall” de la situació del sistema educatiu. “Escoles i instituts amb la mateixa composició social obtenen resultats diferents i s’ha de detectar quins factors contribueixen a millorar el rendiment escolar per estendre’ls”, subratlla Ollé.

“Necessitem més eines i més temps per generalitzar les millors metodologies”, hi afegeix la presidenta de l’AIEC. En aquest sentit, explica que es podria alliberar els inspectors de feines mecàniques o d’avaluacions innecessàries. Pel que fa als instruments, l’AIEC reclama que es pugui disposar de bases de dades organitzades i globals de cada centre i zona d’inspecció.

A les portes de l’aprovació del nou pla de treball de la inspecció –se n’estrena un cada legislatura–, l’AIEC espera que el departament reculli la petició d’aportar “valor afegit” a la tasca d’inspector.

De moment, la voluntat hi és. En el marc del congrés de l’AIEC, celebrat a principis d’abril, el secretari de Polítiques Educatives, Lluís Font, es va comprometre a estudiar les peticions dels inspectors.

http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/2-societat/5-societat/404537-els-inspectors-reclamen-un-paper-mes-actiu-a-les-aules.html

Leave a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà.